انواع مارک تلویزیون

امروزه تلویزیون جز لوازم سرگرم‌کننده‌ی خانواده‌های ایرانی تبدیل شده‌است. افزایش تنوع شبکه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی سبب شده تا افراد، تایم زیادی را جلوی تلویزیون‌های خود بگذرانند. این عامل باعث شده تا کیفیت تلویزیون‌ها بیشتر از قبل اهمیت پیدا کند. حال که شما تصمیم به خرید تلویزیون کرده‌اید، بهتر است با بررسی انواع مارک تلویزیون ، برای چشم‌های خود ارزش قائل شوید و بهترین انتخاب‌ها را انجام دهید. ما در این مقاله تصمیم داریم تا با بررسی بهترین برندها و مقایسه مدل‌های موجود در بازار، شما را در مسیر انتخاب بهترین تلویزیون، همراهی کنیم.

نکات مهم در هنگام خرید انواع مارک تلویزیون

اولین موضوع هنگام خرید تلویزیون، این موضوع است که تلویزیون خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته‌باشد؟ اصلاً موقع خرید به چه نکاتی باید توجه کرد؟ پیشنهاد ما در هنگام خرید تلویزیون این است که به نکاتی توجه کنید که در تلویزیون شما ثابت و  ‌همیشگی هستند و برای پیشرفت در آن‌ها، مجبور به خرید تلویزیون جدید هستید. تعدادی از این ویژگی‌ها را در ادامه معرفی و بررسی می‌کنیم تا شما با آگاهی بیشتر تصمیم بگیرید که‌ کدام قابلیت برایتان مهم‌تر باشد.

• تلویزیون اسمارت یا هوشمند

همان‌طور که به مرور زمان گوشی‌های قدیمی و ساده، از جامعه حذف شدند و گوشی‌های هوشمند جایگزین آن‌ها شد، همین مسیر برای تلویزیون‌ها نیز در حال انجام است. اکثر شرکت‌هایی که در حوزه تلویزیون فعالیت می‌کنند، این آپشن را در تلویزیون‌های جدید خود به‌کار می‌برند و کمتر تلویزیونی را می‌توانید پیدا کنید که هوشمند نباشد اما تفاوت آن‌ها در قابلیت‌هایی است که این هوشمند بودن، به تلویزیون اضافه کرده‌است. اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، تلویزیون‌های هوشمند هم سری‌بندی دارند. همان‌طور که الآن هم گوشی‌های هوشمند ساده در کنار گوشی‌های هوشمند پیشرفته وجود دارد.

تلویزیون اسمارت یا هوشمند

اصلا بگذارید ببینیم تلویزیون هوشمند چیست؟ در واقع می‌توان تلویزیون‌های هوشمند را نوعی کامپیوترهای با قابلیت محدود دانست. این تلویزیون‌ها قابلیت اتصال به دنیای اینترنت، قابلیت دانلود فیلم و موزیک، قابلیت بازی، قابلیت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را دارند. این قابلیت نخستین بار در تلویزیون‌های سامسونگ استفاده شد. اگر شما جز افرادی هستید که دسترسی به دنیای وب و اینترنت از اهمیت بالایی برایتان برخوردار است، این ویژگی را جز اولویت‌های خود قراردهید. چرا که بعدها این ویژگی قابل اضافه شدن به تلویزیون شما نمی‌باشد.

• سه بعدی یا 3D

این قابلیت جز ویژگی‌هایی است که هنوز فراگیر نشده؛ مخصوصاً در ایران و شرکت‌ها این ویژگی را در مدل‌های محدود خود (اکثراً در مدل‌های بالا) استفاده می‌کنند. چرا که امکانات برای تمام مردم دنیا در یک سطح نیست و در خیلی از نقاط جهان ارسال تصاویر 3D وجود ندارد و از طرف دیگر کلاً فیلم‌های سه بعدی محدود هستند و هنوز فراگیر نشدند. شاید شما فردی آینده‌نگر هستید و فکر می‌کنید که در آینده اکثر فیلم‌ها به این سمت می‌روند پس بهتر است از الآن این ویژگی را در اولویت‌های خود قرار دهم. باید این را هم در نظر بگیرید که ممکن است در آینده به‌قدری علم پیشرفت کند که تلویزیون شما توانایی پخش آن فیلم‌های 3D را نداشته باشد. پس بهتر است در زمان همه‌گیری، نهایتاً تلویزیون خود را عوض کنید.

سه بعدی یا 3D

• فناوری HDR

کلمه HDR مخفف عبارت High Dynamic Range به معنی محدوده دینامیکی بالا می‌باشد. حال این قابلیت چیست؟ این قابلیت به شما کمک می‌کند که تمام اجسام و رنگ‌ها را واضح‌تر و با کیفیت بیشتری ببینید، همان‌طور که در دنیای واقعی هستند. وسعت رنگ‌ها در این حالت بسیار بیشتر از حالت‌های معمولی می‌باشد که سبب تولید رنگ‌های طبیعی و زنده می‌شود. هرچه که‌ میبینید، عمقی قابل تصور دارد و با تمام وجود می‌توانید تصاویر را حس کنید. این قابلیت جهش بزرگی در کیفیت تصاویر تلویزیونی به وجود آورد. اما این ویژگی نیز مثل تصاویر 3D هنوز فراگیر نشده و محدودیت محتوای قابل نمایش با این‌ ویژگی اصلی‌ترین مشکل آن است و چندین سال طول می‌کشد تا فراگیر شود.

• مشخصات فنی

توجه داشته‌باشید که تلویزیون مد نظر شما مشخصات فنی بالایی داشته‌باشد و فقط عدد بالا مهم نیست. از مهم‌ترین مشخصاتی که اهمیت دارد سایز تلویزیون و رزولوشن است. سایز تلویزیون شما رابطه مستقیمی با فضای سالن شما دارد و اگر فضای شما کوچک است، سایز بزرگ اهمیت بسیاری نباید داشته‌باشد. شما باید موقع تماشای فیلم، از تلویزیون خود فاصله داشته‌باشید پس سایز تلویزیون خود را طوری انتخاب کنید که هر جای پذیرایی خود که نشستید، تصویر واضح باشد. بالا بودن رزولوشن تصویر باعث می‌شود تا موقع تماشای فیلم با لذت بیشتری آن را تماشا کنید. رزولوشن تصویر در اصطلاح تعداد پیکسل‌های به‌کار رفته در ساخت تصویر است. حال هرچه تعداد پیکسل بیشتر باشد، رزولوشن تصویر بیشتر خواهدشد. برای بررسی کردن رزولوشن می‌توانید واضح بودن موهای یک شخصی در تصویر فریز شده را بررسی‌ کنید. اگر موهای شخص واضح باشد رزولوشن بالا ولی اگر محو باشد، کیفیت رزولوشن پایین است.

• LCD یا پلاسما

خیلی‌ها بر این باور هستند که تلویزیون‌های پلاسما در مقابل تلویزیون‌های LCD حرفی برای گفتن ندارند. اما این باور فقط در بعضی از مدل‌ها درست است و راجع‌به تمام مدل‌ها صدق نمی‌کند. تلویزیون‌های پلاسما کیفیت بسیار خوبی دارند و در اکثر مدل‌ها حتی از تلویزیون‌های LCD هم بالاتر است. فقط در سری‌های بالای شرکت‌ها می‌توان گفت LCD بهتر از پلاسما است که قائدتاً قیمت خیلی بالاتری نیز دارند. پس این تصور که تلویزیون حتما باید LCD باشد را کنار بگذارید و در قیمت‌های پایین‌تر در انتخاب پلاسما شک نکنید.

معرفی بهترین مارک تلویزیون

انواع مارک تلویزیون وجود دارد که در بازار تلویزیون‌ها در حال رقابت با همدیگر هستند که هر کدام ادعای بهترین را دارند. همین عامل سبب شده تا موقع خرید تلویزیون، انتخاب برند مشکل‌ترین کار شود. ما در این قسمت بهترین مارک‌های تلویزیون را به شما معرفی و مهم‌ترین مزایا و معایب آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

1. انواع مارک تلویزیون : Samsung

شاید با شنیدن کلمه‌ی تلویزیون، اولین چیزی که به ذهنتان برسد، سامسونگ باشد. این شرکت سابقه‌ی بسیار طولانی در لوازم الکترونیکی دارد و به دلیل تنوع محصولات و از همه مهم‌تر نمایندگی‌های پرتعداد آن در شهرهای مختلف، جز محبوب‌ترین برندها می‌باشد. برترین برندهای سامسونگ دارای صفحه‌ی نمایش QLED می‌باشند که روی آن را یک لایه‌ی Quantum Dot تشکیل ‌داده که سبب شده رنگ‌های تصویر، خیلی واضح‌تر شوند. این شرکت هنوز در مدل‌های خود از پنل‌های VA استفاده می‌کند.

اگرچه این پنل‌ها اکثراً از یک کنتراست فوق‌العاده تشکیل‌شده‌اند اما نقطه ضعف آن‌ها زاویه دید می‌باشد. این مدل‌ها از زاویه‌ی دید روبه‌رو عالی هستند اما از زاویه دید غیرمستقیم، کیفیت آن‌ها پایین می‌آید که این مشکل نیز با تکنولوژی Ultra View Angel در مدل‌های ۲۰۱۹ به بعد برطرف شد. معمولاً کیفیت تصاویر در تلویزیون‌های سامسونگ خوب بوده و تنوع محصولات آن‌ها سبب شده تا تمام نیاز‌ها را پوشش دهد؛ از سایز تلویزیون گرفته تا جدیدترین فناوری‌های به‌کار رفته در تلویزیون‌ها. همان‌طور که می‌دانید اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار 4K هستند اما با پیشرفت‌هایی که حاصل شده، شرکت سامسونگ در بعضی از مدل‌های خود از رزولوشن‌ 8K استفاده‌ کرده که باعث افزایش چشمگیری در کیفیت تصاویر حاصل شده. البته قیمت این مدل‌ها بالاست.

مزایا

• استفاده از فناوری 8k در بعضی از مدل‌ها.
• تاخیر ورودی مناسب که آن‌ها را به برندی خوب برای گیمر‌ها تبدیل کرده.
• تنوع بسیار محصولات که سبب شده تا همه‌ی سلایق و نیازها را پوشش دهد.
• قیمت مناسب و طراحی زیبا.
• استفاده از فناوری QLED.
• پردازنده‌های مرکزی قوی.
• وجود نمایندگی‌ در تمام شهرها.

معایب

• کیفیت ساخت و قطعات آن متوسط می‌باشد.
• گاهی مواقع پرش تصویر در آن‌ها مشاهده‌ شده.
• در مدل‌های آن از صفحه نمایش OLED استفاده‌ نشده.

2. انواع مارک تلویزیون : LG

از انواع مارک تلویزیون می‌توان ال جی را نام برد. این برند کره‌ای جز پیشگامان در صفحه نمایش‌های OLED بود که در آن زمان انقلابی در کیفیت تصاویر کرد. این فناوری قابلیت این را دارد که پیکسل‌های آن به‌صورت جداگانه خاموش و روشن شوند. همین موضوع سبب می‌شود تا رنگ مشکی عمیقی نمایش داده‌شود. کیفیت تصاویر در تلویزیون‌های LG در یک اتاق تاریک عالی است و سبب می‌شود تجربه خوبی از تماشای فیلم در این محیط داشته‌باشید. این ویژگی به‌ علت کنتراست تقریباً نامتناهی تلویزیون‌های این شرکت است. اغلب تلویزیون‌های LG از پنل‌های IPS استفاده کرده‌اند که باعث گسترش زاویه دید می‌شود.

این تلویزیون‌ها برای افرادی که اغلب از زاویه‌های غیر مستقیم فیلم تماشا می‌کنند، انتخاب مناسبی است؛ چرا که کیفیت تصاویر از زاویه اطراف پایین نمی‌آید. همچنین زمان پاسخ‌دهی و سریعی دارند و از سیستم‌عامل WebOS پیروی می‌کنند که کار با آن‌ها بسیار ساده بوده و برنامه‌های متنوع و زیادی را پوشش می‌دهند. تلویزیون‌های OLED تفکیک رنگ بسیار دقیقی دارند و سرعت انطباق تصاویر در آن‌ها بالا می‌باشد. همین عوامل سبب می‌شود تا برای تماشای فوتبال و سایر ورزش‌ها، بهترین انتخاب باشند.

مزایا

• در هر دو مدل LED و OLED زاویه دید وسیعی دارند.
• استفاده از سیستم‌عامل هوشمند WebOS که امکانات و‌قابلیت‌های زیادی دارد.
• استفاده از تکنولوژی نانوسل در بعضی از مدل‌های پیشرفته.
• از طراحی زیبا و قیمت مناسبی برخوردارند.

معایب

• در مدل‌های LED کنتراست پایینی دارند.
• در مدل‌های LED یکنواختی خاکستری ضعیفی دارند.
• کیفیت قطعات استفاده شده و ساخت متوسطی دارند.

3. انواع مارک تلویزیون :  SONY

این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون می‌باشد که بیشترین تنوع را بین برندهای رقیب دارد. شرکت سونی برای تمام سلایق و نیازها یک محصول مناسب تولید کرده. طبق بررسی و نظرسنجی‌هایی که بین مصرف‌کنندگان انجام شده، تلویزیون‌های سونی کیفیت و دقت تصاویر به مراتب بالاتری نسبت به دیگر شرکت‌های رقیب دارند. کیفیت ساخت و قطعات به‌کار رفته در آن‌ها بسیار خوب است که سبب شده طول عمر بالایی داشته‌باشند. همچنین استفاده از سیستم‌عامل Android Tv سبب شده تا به فروشگاه Google Play دسترسی داشته‌ و از برنامه‌های‌ متنوع و فراوان آن استفاده کنید.

مزایا

• کیفیت تصاویر آن حتی در مدل‌های متوسط آن نیز خوب است.
• دارای حافظه داخلی بوده که سبب می‌شود برنامه‌ی مورد ‌پسندتان را به راحتی ضبط کنید.
• استفاده از سیستم‌عامل محبوب Android
• کیفیت ساخت عالی و طول عمر بالایی دارند.

معایب

• در میان انواع مارک تلویزیون قیمت بالاتری دارند.
• در ساخت LEDها از طراحی ساده‌ای استفاده شده.
• زاویه دید آن‌ها به نسبت دیگر برند‌ها ضعیف‌تر است

معرفی یک مدل از پرفروش‌های هر برند

• تلویزیون سامسونگ مدل Q80T

همان‌طور که گفتیم اکثر مدل‌های شرکت سامسونگ از نوع QLED هستند. مدل Q80T یکی از بهترین‌های آن‌ها است که توانسته تا حدودی با تلویزیون‌های OLED رقابت کند. در این مدل از کیفیت تصاویر 4k استفاده شده‌است. وضوح رنگ خوب، طیف رنگی‌ گسترده و یکنواختی‌ مشکی عمیق از دیگر ویژگی‌های مهم پنل VA به‌کار رفته در آن است. اکثر گیمر‌ها معمولاً به دلیل ماندگاری تصاویر در OLEDها، از این تلویزیون‌ها فراری هستند و از جمله بهترین تلویزیون‌ها برای کنسول‌های مختلف بازی، مدل Q80T می‌باشد.

تلویزیون سامسونگ مدل Q80T

• تلویزیون ال‌جی مدل NANO80

مدل NANO80‌ با کیفیت تصاویر 4K و تکنولوژی نانوسل، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تلویزیون‌های این شرکت می‌باشد که تصاویری فوق‌العاده و رنگ‌هایی جذاب و طبیعی از ویژگی‌های آن است. این مدل همچنین تکنولوژی‌ HDR10 را نیز ساپورت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های به روز آن می‌توان به Resolution Upscaler اشاره‌ کرد که تصاویر با کیفیت پایین را در حد 4k ارتقا می‌دهد. این تلویزیون اسمارت دارای سیستم‌عامل WebOS می‌باشد و قابلیت اتصال به اینترنت و دانلود برنامه‌های فروشگاه ال‌جی را دارد. همچنین این دستگاه قابلیت کنترل با صدای خودتان را دارد. سیستم صوتی این مدل، دارای بلندگوهای دو کاناله می‌باشد که توان صوتی آن‌ها ۲۰ وات است. تلویزیون‌های NANO80 از لحاظ پورت‌های کابل تکمیل هستند و برای HDMI چهار پورت و USB دو پورت تعبیه شده.

تلویزیون ال‌جی مدل NANO80

• تلویزیون سونی مدل X9500G

یکی از بهترین انواع مارک تلویزیون ، قطعا سونی بوده و مدل X9500G جزو پرفروش‌ترین تلویزیون‌های این برند می‌باشد. به‌طور کلی تلویزیون‌های سونی به طول عمر بالا معروف هستند؛ این مدل نیز مانند دیگر مدل‌ها از کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. پنل تلویزیون X9500G از نوع VA است و از تکنولوژی Wide angel برخوردار است. این فناوری زاویه دید را گسترش می‌دهد. تصاویر 4K در کنار قابلیت HDR، کیفیت تصاویر را بالا برده و رنگ‌ها واضح و زنده به‌نظر می‌آیند.

این تلویزیون می‌تواند تصاویر با کیفیت پایین را در حد 4K نمایش دهد و از سرعت رفرش بالایی در تصاویر برخوردار است؛ به‌طوری که صحنه‌های فوق‌العاده سریع را نیز واضح و شفاف نشان می‌دهد. این تلویزیون هوشمند، دارای سیستم‌عامل محبوب اندروید می‌باشد که با اتصال به دنیای وب و گوگل استور، از تمام برنامه‌های‌ آن می‌توانید استفاده کنید. در این تلویزیون‌ها، سه جای Usb و چهار پورت برای HDMI تعبیه شده‌است. دو بلندگوی باز با توان ۲۰ وات در کنار قابلیت Dolby Atmos سبب می‌شود تا صدایی با کیفیت را بشنوید.

تلویزیون سونی مدل X9500G

مقایسه انواع مارک تلویزیون

در این بخش انواع مارک‌های تلویزیون گفته‌شده را از چندین لحاظ با هم مقایسه می‌کنیم.
اولین وجهی که این ۳ تلویزیون را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم طراحی و زیبایی آن‌ها است. البته زیبایی موضوعی کاملا سلیقه‌ای می‌باشد و ما در این‌جا فقط براساس ظرافت و جزئیات ریز به‌کار رفته نظر می‌دهیم. ترتیب طراحی زیبای این ۳ برند به ترتیب ال‌جی، سامسونگ و سونی می‌باشد.

اگر بخواهیم این ۳ مدل تلویزیون را از لحاظ دوام و کیفیت ساخت مقایسه کنیم، قطعا رتبه اول به تلویزیون‌های سونی تعلق خواهدگرفت. تلویزیون‌های سامسونگ و ال‌جی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

در بین تلویزیون‌های معرفی شده، تلویزیون‌های ال‌جی مناسب‌ترین قیمت را دارند. بعد از تلویزیون‌های ال‌جی، سامسونگ قرار خواهدگرفت و در آخر نیز برند سونی قرار می‌گیرد.

ترتیب قرارگیری براساس کیفیت تصویر، دقیقاً برعکس قیمت آن‌ها است. یعنی تلویزیون‌های سونی بالاترین کیفیت، سپس سامسونگ و کیفیت تصاویر ال‌جی به نسبت دو برند دیگر ضعیف‌تر می‌باشد.

برندهای ال‌جی بالاترین کیفیت صدا را دارند و تلویزیون‌های سونی و سامسونگ در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

آخرین عاملی که آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم، امکانات و قابلیت‌های برندها است. تلویزیون‌های برند ال‌جی بیشترین امکانات را دارند. بعد از آن‌ها تلویزیون‌های سامسونگ و سونی قرار دارند.

در این مقاله، تمام ویژگی‌های سه برند محبوب و معروف سامسونگ، ال‌جی و سونی را معرفی کردیم و با معرفی پرفروش‌ترین مدل آن‌ها و مقایسه‌ای که بین آن‌ها انجام دادیم، سعی کردیم تا انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم.

گروه ابتکار سرویس

تمام تلویزیون‌های با کیفیت نیز ممکن است دچار خرابی و مشکل شوند. در برخی موارد به علت دارا بودن قیمت بسیار بالا هزینه تعمیر آن به مراتب کمتر و به صرفه تر است. امروزه به دلیل علاقه افراد به تلویزیون‌های بزرگ جابجایی آنها نیز سخت و دشوار است. گروه ابتکار سرویس با بهره مندی از متخصصان مجرب و کارآزموده نمایندگی تعمیرات انواع تلویزیون از برندهای ال‌جی، سامسونگ و سونی می‌باشد. کافی از قسمت تماس با ما درخواست خود را وارد کرده تا در سریعترین زمان در محل شما حاضر شده و به نصب و یا تعمیر تلویزیون شما با کمترین هزینه، همراه با ضمانت رسیدگی شود.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید