طرز استفاده از اتو پرس

طرز استفاده از اتو پرس : امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای شیک‌پوشی، مرتب و اتو کشیده بودن لباس‌ها می‌باشد. عاملی که تقریباً تمامی مردم به آن پی برده‌اند و از همین رو دیگر خانه‌ای را نمی‌توان یافت که نوعی از اتوها در آن یافت نشود. با اتو کشیدن لباس‌های معمولی، می‌توانیم آن‌ها را در حد لباسی شیک و برند نشان دهیم؛ در مقابل لباس‌های چروک و نامرتب هرچند هم که برند و گران باشند‌، معمولی و‌حتی‌ زشت به نظر خواهندآمد.

نخستین بار بشر در سال‌های دهه ۱۸۷۰ به اهمیت لباس اتو کشیده و مرتب پی برد. همین عامل باعث شد تا در سال ۱۸۷۴ نخستین اتو دنیا اختراع شود. این اتو به صورت گازی بود که برای کار کردن نیاز به اتصال به خط لوله گازی داشت. با گذشت زمان و دسترسی تقریباً همگانی به برق باعث شد تا اتوهای برقی روی کار آیند و جای‌ اتوهای گازی ‌را بگیرند. در سال ۱۸۸۲ میلادی نخستین بار آقای هنری دبلیوسیلی از این مدل اتوها رو نمایی کرد. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی‌ قابلیت‌های بیشتری به این اتوها اضافه شد. از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها بخار آب بود. امروز انواع مختلفی از اتوهای بخاری در بازار وجود دارد که یکی از پراستفاده‌ترین آن‌ها نوع پرسی است. امروز در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با طرز استفاده از اتو پرس بیشتر توضیح دهیم.

طرز استفاده از اتو پرس

 

طرز استفاده از اتو پرس

اتو پرس‌ها به دلیل بالا بردن سرعت اتوکشی جز محبوب‌ترین سبک‌های دستگاه اتو تبدیل شده‌اند. در مقابل کارایی بالا، کمی پیچیده‌تر بودن این دستگاه‌ها نسبت به اتو بخار‌های معمولی، سبب شده تا خانواده‌ها نتوانند با این دستگاه به راحتی کار کنند. در صورتی که شما به آسانی می‌توانید با دانستن طرز استفاده از اتو پرس ها و رعایت چند نکته ساده از اتوکشی با این دستگاه لذت ببرید.

ابتدا دستگاه را روی سطحی صاف قرار دهید و‌سپس قفل دستگاه را باز کنید. حال می‌توانید دسته اتو پرس را بالا ببرید. بعد از وصل کردن دو شاخه پریز به برق، صفحه اتوی شما شروع به داغ شدن می‌کند. این کار نهایتاً یک دقیقه طول می‌کشد. توجه داشته‌باشید که شما می‌توانید با توجه به نوع پارچه‌ای که می‌خواهید اتو کنید، دمای اتو را مثا‌ل اتو بخارهای معمولی تنظیم کنید. پس از تنظیم دما به آسانی می‌توانید لباس مدنظر خود را اتو کنید. البته بسته به نوع لباس، طرز اتو کردن کمی متفاوت است که در ادامه با جزئیات بیشتر هر کدام را توضیح خواهیم‌داد.

قبل از هر چیزی توجه داشته‌باشید که اتوهای پرسی به دلیل استفاده‌ی همزمان از بخار و فشار در هنگام اتوکشی، سرعت عمل شما را بالاتر خواهند برد. همچنین حجم بخار زیادی که با فشار به الیاف لباس‌ها برخورد می‌کند، در نرم‌تر شدن و انعطاف‌پذیر شدن پارچه لباس کمک خواهدکرد.

نحوه استفاده از اتو پرس برای از بین بردن چین و چروک

برای از بین بردن چین و چروک لباس‌های خود می‌توانید صفحه‌ی اتو را تا فاصله‌ی ۷ تا ۱۰ سانتی‌متری لباس و صفحه‌ی پایینی نزدیک کنید. با فشار دادن دکمه بخار اتو، بخار را بر روی لباس وارد کنید. اگر چین و چروک لباس شما زیاد است، این عمل را چندین بار انجام دهید. البته حتماً توجه داشته‌باشید که بین دفعات وارد کردن بخار، کمی مکث کنید و با فاصله این کار را تکرار کنید. سپس صفحه‌ را بر روی لباس بگذارید و بعد چند ثانیه آن را بلند کنید. این کار را تا از بین رفتن چین و چروک لباس تکرار کنید.

 

اتو زدن پیراهن با اتو پرسی‌ها

همان طور که اشاره کردیم، هر مدل از لباس‌ها برای اتوکشی سبک خاص خود را دارند و طرز استفاده از اتو پرس برای آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بسیار مهم است که مراحل اتوکشی را نوعی طی کنید که قسمت‌های قبلی مجدداً چروک نشوند. برای این کار بهتر است از یقه پیراهن‌ها شروع کنید. برای بهتر اتو شدن این قسمت از لباس می‌توانید از لبه‌ی دستگاه استفاده کنید. در مرحله‌ی دوم سراغ آستین‌ها بروید. آستین‌ها را به صورت مرتب روی بالشتک دستگاه قراردهید و آن را اتو کنید. بعد از آستین‌ها می‌توانید به سراغ قسمت جلویی و سپس پشتی پیراهن بروید. برای اتو کردن این قسمت‌ها، از جلوی اتو پرس استفاده کنید. حتماً توجه کنید که موقع اتو کردن هر قسمت، بخش قبلی را صاف کنید تا مجدداً زیر فشار دستگاه چروک نشوند. در قدم آخر اتو کردن جیب‌ها را فراموش نکنید.

اتو زدن شلوار

اتوکشی شلوار در برابر پیراهن به مراتب ساده‌تر است. برای راحتی خودتان، بهتر است ابتدا از قسمت کمر شلوار شروع کنید. بعد از اتو شدن آن قسمت به سراغ جیب‌ها بروید. برای آن که از چروک شدن جیب یا قسمت پشتی شلوار جلوگیری شود، می‌توانید جیب را خارج کنید و اگر امکانش نبود، یک پد کوچک را زیر آن قرار دهید. سپس می‌توانید به راحتی پاچه‌ها و قسمت‌های دیگر شلوار را اتو کنید. برای اتوکشی قسمت‌های گلدوزی یا حساس، به علت آسیب ندیدن آن قسمت، می‌توانید پشت‌ و رولباس را اتو کنید.

طرز استفاده از اتو پرس در پارچه‌های مختلف

تمام لباس‌ها و پارچه‌ها به یک روش و یک‌ دما اتوکشی نخواهندشد. پس برای بهتر اتو کردن هر نوعی از لباس و پارچه، بهتر است برچسب متصل بر روی آن را بخوانید تا به درستی اتو کنید.

به طور مثال برای اتو کشی پارچه‌های از جنس اکریلیک، پشم و کتان شما به دمای بالا و بخار زیاد نیاز نخواهیدداشت و صفحه‌ی اتو را با مکث کوتاهی روی لباس قرار دهید. پارچه‌های جین درست در مقابل این پارچه‌های پشمی و کتان، قرار دارند. برای بهتر اتو شدن شلوارهای جین، می‌توانید آن‌ها را مرطوب کرده و صفحه‌ی اتو را با فشار و گرمای بیشتری روی لباس قرار دهید. برای اتو کردن لباس‌هایی که پارچه‌ی کشی دارند، ابتدا آن‌ها را با دست کشیده تا کاملاً صاف و مرتب شوند و بعد از آن شروع به اتوکشی کنید.

اگر قصد اتو کردن لباسی را دارید که پارچه‌ای بسیار حساس و ظریف دارد، بهتر است از یک بالشتک یا پارچه‌ی سفید تمیز دیگری استفاده کنید. بدین صورت که پارچه‌ی سفید یا بالشتک را روی لباس قرار داده و سپس صفحه را پایین آورید تا از تماس مستقیم بین صفحه‌ی داغ اتو و لباس جلوگیری شود.

همچنین به هیچ عنوان قسمت‌های زیپ‌دار یا دکمه‌دار لباس را به طور مستقیم اتو نکنید. برای جلوگیری از خط و خش افتادن بر روی صفحه‌ی اتو، حتماً یا آن‌ها را پشت و رو اتو کنید و یا یک پد روی آن‌ها قرار دهید. برا اتوکشی این قسمت‌ها از لبه‌های اتو پرس استفاده کنید.

نکات ایمنی مربوط به اتو پرس‌ها

با دانستن طرز استفاده از اتو پرس و رعایت نکات ساده، علاوه‌بر اتوکشی آسان، طول عمر دستگاه خود را نیز بالا خواهید برد. رعایت این نکات ایمنی برای کسب حس رضایت مطلوب لازم است.

• به جنس پارچه‌ها حتماً توجه کنید تا آسیبی به لباس‌ها وارد نشود.

• از دمایی مناسب برای اتوکشی هر نوع لباس و پارچه استفاده کنید.

• در حین اتوکشی، از زیاد فشار آوردن بر روی لباس خودداری کنید.

• دستگاه را دائماً روشن یا به طور پیوسته و طولانی از آن استفاده نکنید.

• پس از اتوکشی لباس، دو شاخه برق دستگاه را از پریز خارج کنید.

• سعی کنید بر روی سطحی صاف اتوکشی را انجام دهید.

• لباس‌های جین، پشمی، حساس و قسمت‌های زیپ‌دار لباس را همان‌گونه که اشاره کردیم اتو کنید.

• بهتر است قسمت‌های کوچک و جزئی لباس را با لبه‌های دستگاه اتو کنید.

طرز استفاده از اتو پرس

نحوه استفاده از اتو پرس‌ها در برندهای مختلف

• اتو پرس ژانومهاتو پرس ژانومه

در استفاده از اتو پرس‌های ژانومه، حتماً توجه داشته‌باشید تا در سطحی صاف، اتوکشی لباس‌ها را انجام دهید و فشار و دمایی که برای اتوکشی انتخاب می‌کنید، براساس نوع پارچه و برچسب روی لباس باشد. قبل از شروع به اتو کردن حتماً مخزن آب دستگاه را چک‌ کنید تا مقدار آب موجود در آن کافی باشد. از چندین ساعت به صورت مداوم اتو کردن پرهیز کنید تا دستگاه تحت فشار قرار نگیرد.

 

اتو پرس بایترون• اتو پرس بایترون

در این مدل از اتو پرس‌ها نیز، به نوع پارچه و لباس موقع اتوکشی بیشتر توجه کنید. چرا که این دستگاه برای بخار تولیدی دو قابلیت دارد. در حالت اول که بخار ملایم نام دارد، شما می‌توانید ۲۰۰۰ گرم بخار را در دقیقه به لباس منتقل کنید و در حالت بخار انفجاری ۴۰۰۰ گرم در دقیقه قابل انتقال است. شما باید بر اساس نوع لباس و میزان چین و چروک لباس، حالت تولید بخار خود را انتخاب کنید.

 

 

اتو پرس بکو

برند بکو که یک کالای ایرانی است، سال‌ها است که در خانه‌های ایرانیان یافت می‌شود. یکی از مزیت‌های این برند، موتور قوی دستگاه‌های تولید شده در این کارخانه است. این اتو پرس دارای نشانگرهایی برای نشان دادن سطح آب موجود در مخزن، دما و فشار تولید شده می‌باشد. در حین اتوکشی به آن‌ها توجه کنید تا آسیبی به پارچه‌ی لباس شما وارد نشود.

 

 

 

 

اتو پرس بکو• اتو پرس هاردستون

طرز استفاده از این اتو پرس‌ها نیز مشابه دیگر مدل‌ها می‌باشد و برای استفاده از دما و فشار مناسب باید به نوع لباس و پارچه‌ی آن دقت کنید. در هنگام اتو کردن حجم زیاد لباس‌ها، بین اتوکشی به دستگاه استراحت دهید و طولانی مدت آن را روشن نگذارید.

 

نتیجه‌گیری

همان طور که در ابتدا گفتیم، طرز استفاده از اتو پرس کمی متفاوت با اتوهای معمولی است و لازم است برخی نکات را رعایت کنید. ما در این مقاله به صورت کلی نحوه‌ی از بین بردن چین و چروک، اتو زدن پیراهن و شلوار، نکات ایمنی در استفاده از این دستگاه و نحوه‌ی کارکرد تعدادی از برند‌ها را به شما گفتیم. با رعایت نکات گفته‌شده قطعاً در زمان بسیار کمتر و به آسانی، می‌توانید حجم بیشتری از لباس‌ها را با کیفیت به مراتب بالاتر اتو کنید.

در صورت و جود هر گونه مشکل و یا خرابی دستگاه، شما می‌توانید با خدمات در منزل ابتکار سرویس تماس گرفته تا بصورت تلفنی به شما مشاوره دهند و یا در صورت لزوم تعمیر کاران مجرب خود را برای رفع مشکل و خرابی دستگاه شما به محا و منزل شما اعزام کند. ابتکار سرویس  خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، فر و ماکروویو، تلویزیون، جاروبرقی، انواع اتو، پکیج و آبگرمکن، کولر گازی و اسپلیت و … را بصورت ضمانتی و در منزل شما به ارائه می‌دهد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید