علت داغ نشدن اتوپرس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دستگاه اتوپرس را به برق بزنید و آن را روی مود روشن قرار دهید؛ اما هر چه صبر می‌کنید، دمای اتو بالا نمی‌رود. به نظرتان مشکل از چیست؟ آیا دستگاه شما خراب شده است؟ و یا امکان این وجود دارد تا با بررسی‌های لازم، ایراد دستگاه را پیدا کرده و در صدد تعمیر آن بر بیاییم؟ تمامی این چالش‌ها، مواردی هستند که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود. در واقع عوامل زیادی می‌توانند علت داغ نشدن اتوپرس باشند؛ که در مواردی، تعمیر آن ساده بوده و خودتان به راحتی می‌توانید آن را تعمیر کنید؛ در مواردی نیز تعمیر آن نیاز به تجربه و تخصص دارد که باید آن را به افراد مجرب در این زمینه بسپارید.

علت داغ نشدن اتوپرس

چرا اتوپرس داغ نمی‌شود

وجود برخی ایرادات جزئی ممکن است به عملکرد نادرست دستگاه منجر شود؛ اما برخی ایرادات، می‌توانند اختلالی اساسی در دستگاه به وجود آورده و کارکرد اصلی دستگاه شما را مختل کنند. خرابی ترموستات، خرابی برد الکترونیکی دستگاه، خرابی المنت، وجود مشکل در سیستم برق رسانی و … را می‌توان از از قبیل مشکلات، نام برد.

 

مقاله پیشنهادی : علت بخار نکردن اتو پرس و ترفندهای رفع آن در منزل

 

اما اگر روزی متوجه این شدید که دستگاه شما داغ نمی‌شود، چه کاری انجام دهید؟ در اولین مرحله، شما باید برقی که دستگاه بدان وصل است را بررسی کنید و سپس از سالم بودن کابل‌ها اطمینان حاصل کنید، بعد از آن اگر مطمئن شدید که ایرادات الکتریکی علت داغ نشدن اتو پرس نیست، باید به بررسی ترموستات دستگاه بپردازید؛ در آخر نیز اگر اشکال از ترموستات هم نبود، باید المنت‌های دستگاه را بررسی کنید. در هر مرحله اگر نیاز به مشاور و یا نیرو‌ی متخصص داشتید، می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین آنلاین گروه ابتکار سرویس، این مشکل خود را حل کنید.

علت داغ نشدن اتوپرس چیست؟

  • ایراد در کابل

ممکن است به دلیل وجود ایراد در کابل اتصالی برق شهری به دستگاه، حرارت لازم را در دستگاه شاهد نباشیم. این مورد، علاوه بر اینکه می‌تواند کارکرد اتو را با مشکل مواجه کند، می‌تواند خطرات زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. بنابراین، اگر با مشکل داغ نشدن اتو رو به رو بودید، حتما برق دستگاه را قطع کنید و کابل دستگاه را بررسی کنید. اگر ایرادی در آن به وجود آمده بود، ترجیحا اگر خودتان تجربه‌ی کافی در این زمینه را نداشتید، دست به کار نشوید و آن را به یک برقکار مجرب بسپارید؛ چرا که اتو، جریان برق زیادی را مصرف می‌کند و نمی‌توان از هر سیمی برای اتصال آن به برق استفاده کرد.

  • خرابی ترموستات

ترموستات، یکی از قطعات مهم برای اتوپرس به شمار می‌رود؛ این قطعه، هم به گرم شدن اتوپرس تا دمای تعیین شده کمک می‌کند و هم جلوی بیش از اندازه گرم شدن آن را می‌گیرد. بنابراین، خرابی این قطعه، می‌تواند علت داغ نشدن اتوپرس باشد.

در صورت خرابی ترموستات، باید پیچ ترموستات را به وسیله‌ی یک پیچ گوشتی باز کرده و آن را از دستگاه جدا کنید؛ حال بازو‌ی غیر فلزی ترموستات که پرچ شده است را از قطعه جدا نمایید( توجه داشته باشید که این قطعه حساسیت بالایی داشته و در هنگام کار با آن باید جوانب احتیاط را رعایت کرد.) حال مقاومت عایق دستگاه را با اهم متر بسجید؛ مقاومت عایق در حالت استاندارد، باید 10 مگا اهم باشد. پس اگر عددی که اهم متر به شما نشان می‌دهد کمتر از این مورد است، ترموستات ایراد داشته و باید تعویض گردد.

 

مقاله پیشنهادی : بررسی مزایا و معایب اتو پرس

 

  • خرابی المنت‌ها

المنت دستگاه، وظیفه‌ی تبدیل انرژی برق به حرارت را دارد. در واقع، علت گرم شدن سطح اتوپرس، همین المنت می‌باشد. پس طبیعی است خرابی المنت، علت داغ نشدن اتوپرس باشد.

دستگاه‌های با کیفیت، معمولا المنت‌های با کیفیت تری هم دارند و مشاهده شده است که پس از سال‌ها استفاده نیز، بدون هیچ مشکلی کارکرد صحیح خود را دارند؛ اما در مدل‌های بی کیفیت‌تر و قدیمی‌تر، نوسانات برق و همچنین کارکرد طولانی دستگاه( در طی دراز مدت) می‌تواند خراب شدن المنت‌ها را به دنبال داشته باشد. این را هم باید در نظر داشته باشید که در صورت سوختن المنت‌ها، قابلیت تعمیر در آن‌ها وجود نداشته و حتما باید تعویض شوند.

علت داغ نشدن اتوپرس

  • خرابی برد الکترونیک

برد الکترونیک، مغز متفکر دستگاه می‌باشد و برق رسانی به تمام قطعاتی که برای کار، به ولتاژ‌های معین نیاز دارند، توسط این قطعه صورت می‌گیرد. بنابراین زمانی که به دلایل مختلفی مثل نوسانات برق، برد الکترونیک دستگاه بسوزد، برق رسانی به قطعات مختلف اتو با مشکل مواجه شده و همین دلیل، می‌تواند علت داغ نشدن اتوپرس باشد.

برای جلوگیری نسبی از به وجود آمدن این مشکل، توصیه می‌شود که حتما دستگاه را به واسطه‌ی محافظ نوسان‌گیر به برق شهری وصل نمایید.

  • آلودگی اتو

آیا آلودگی سطح اتو نیز می‌تواند دلیل گرم نشدن اتو باشد؟ در حقیقت اگر جرم و آلودگی به میزان زیادی بر روی سطح اتوپرس تجمع کند، می‌تواند باعث این شود که حرارت ایجاد شده توسط المنت، به خوبی به سطح اتو نرسیده و باعث شود سطح اتو آن طور که باید گرم نشود. پس بهتر است که در طول استفاده از دستگاه، زمانی را برای تمیز کردن جرم‌های سطح اتو اختصاص دهید.

برای تمیز کردن جرم‌های روی سطوح اتو، می‌توانید از پاک کننده‌های مخصوص استفاده کنید؛ همچنین در صورت عدم دسترسی، محلول سرکه و نمک نیز، برای تمیز کردن آن، مناسب می‌باشد.

 

مقاله پیشنهادی : راهنمای استفاده از اتو پرس و نکات مربوط به آن

 

  • تنظیمات اشتباه

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، در اتوپرس‌های جدید، برنامه‌هایی جهت تنظیم وجود دارد. برنامه‌هایی از قبیل تنظیم خاموشی خودکار، که کمک می‌کند دستگاه در تایم مشخصی خاموش شده تا آسیبی به لباس‌ها وارد نشود. که البته این برای مواردی است که بخواهید دستگاه را روی حالت خودکار قرار دهید. به هر حال، وجود ایراد در این تنظیمات نیز می‌تواند علت داغ نشدن اتوپرس باشد. برای حل این مشکل، باید از دفترچه‌ی راهنمای دستگاه کمک گرفته و آن را به حالت تنظیمات اولیه قرار دهید.

علت داغ نشدن اتوپرس

نتیجه گیری

آمار‌ها نشان می‌دهد که مشکلاتی که در نهایت علت داغ نشدن اتوپرس می‌شوند، در دستگاه‌های با کیفیت‌تر به ندرت اتفاق می‌افتد. بدین معنی که همواره ثابت شده است که با تحقیق برای خرید یک دستگاه خوب، و انجام مراقبت‌های لازم از آن، کمتر با مشکل داغ نشدن سطح اتو مواجه خواهیم بود. به همین دلیل توصیه‌ی اول به شما عزیزان این است که هزینه‌ای را که قرار است برای تعمیر دستگاه بدهید، در هنگام خرید، برای خود دستگاه تقبل کنید.

 

مقاله پیشنهادی : روش‌های جرم‌گیری اتوپرس و اتو بخار

 

اما در هر صورت، ممکن است باز هم شما برای تعمیر اتوپرس خود، نیاز به تعمیرکار پیدا کنید؛ و از آنجایی که حمل و نقل این دستگاه خیلی آسان نیست، همواره باید یک تعمیر کار سیار خوب برای چنین مواردی برای خود در نظر داشته باشید.

گروه تعمیرات لوازم خانگی ابتکار سرویس، با کسب دانسته و آگاهی‌های به روز، آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان خواهد بود؛ و این نوید را به شما می‌دهد که در صورت نیاز شما به تعمیرکار و یا سرویس‌کار، در هر زمانی از سال، می‌توانید روی تجربه‌ی متخصصین این گروه کاربلد، حساب کنید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید