سولاردام چیست

سولاردام چیست : در سال‌های اخیر، پخت و پز و طبخ انواع غذا، به وسیله‌ی اجاق گاز انجام می‌گیرد. ولی خب کمپانی‌های زیادی برای آسان‌تر شدن تمام کار‌های روزمره، در تلاش بوده‌اند که با طراحی تکنولوژی‌های برتر، تمامی مشکلات ممکن را از سر راه بردارند. در پخت و پز با اجاق گاز مشکلی که وجود دارد، این است که نمی‌توانید به صورت دقیق درجه حرارت را تنظیم کنید و با خیال راحت به کار‌های دیگر برسید، چرا که ممکن است حواس پرتی شما موجب سوختن غذا شود.

سولاردام چیست

البته شاید خیلی‌ها لذتی که از طبخ غذا روی گاز می‌برند را با هیچ چیز دیگری عوض نکنند؛ ولی سرانجام، پای انواع فر‌ها به خانه‌ها باز شد. خود فر به دستگاه‌های دیگر تقسیم شد، مانند مایکروفر، مایکروویو و سولاردام. در این مقاله قصد داریم این موضوع را توضیح بدهیم که سولاردام چیست و چه کاربردی دارد.

سولاردام چیست؟

‌قبل از این که بخواهیم توضیح دهیم که سولاردام چیست ابتدا به توضیح دو دستگاه مایکروفر و مایکروویو می‌پردازیم.

مایکروفر یا تندپز دستگاهی است که به راحتی با تنظیم درجه حرارت، می‌توانید با سرعت بالا و به شکل مناسبی غذا را داخل آن گذاشته و طبخ کنید.

مایکروویو نیز شکلی مثل مایکروفر دارد و تفاوتش در این است که با موج کار می‌کند؛ از این دستگاه برای گرم کردن غذا استفاده می‌شود و همانند مایکروفر، قابلیت تنظیم درجه حرارت دارد.

 

 

اما اگر قصد دارید دستگاهی داشته باشید که هم کار مایکروفر و هم کار مایکروویو را انجام دهد، باید سولاردام تهیه کنید. سولاردام هم برای طبخ غذا و هم گرم کردن غذا مناسب است؛ و هم با تولید حرارت توانایی گرم کردن و پخت غذا را دارد، هم با موج.

پس اگر برای شما این سوال وجود دارد که کاربرد سولاردام چیست، باید بگوییم سولاردام یک دستگاه کامل برای پخت و پز و گرم کردن غذا است، که در ادامه جزئیات آن را بیشتر توضیح خواهیم داد.

سولاردام

تفاوت سولاردام و مایکروویو

مایکروویو، با اعمال موج بر روی غذا، باعث گرم شدن غذا می‌شود. امواجی که به خاطر طول موجی که دارند دارای انرژی زیادی هستند و با برخورد به مواد غذایی، باعث می‌شود مولکول‌های آب درون مواد غذایی به حرکت در آمده و غذا گرم شود. در سولاردام علاوه بر وجود امواج، المنت‌های نوری نیز وجود دارد که از دو طرف بالا و پایین، امواج گرمایشی را به غذا وارد می‌کند.

ترکیب موج و المنت‌ها حرارتی در سولاردام باعث ایجاد درجه حرارتی نزدیک به 300 درجه در تنها چند دقیقه (3-5 دقیقه) می‌شود و کارایی قوی‌تری نسبت به مایکروویو دارد که تنها با تابش موج توانایی ایجاد حرارت در غذا را دارد.

 

 

اما تفاوت در شکل فیزیکی ماکروویو و سولاردام چیست ؟ محفظه‌ی مایکروویو به شکل ساده و چهارگوش می‌باشد ولی با پیشرفت علم در قسمت‌ها انتقال بهتر حرارت، محفظه‌ی سولاردام را به شکل استوانه‌ای ساخته شد تا امواج حرارتی با بازدهی بیشتری بر روی مواد غذایی درون محفظه تاثیر بگذارد.

پس تفاوت عمده‌ی سولاردام با مایکروفر و مایکروویو، در سرعت و کیفیت طبخ غذا است، سرعت پخت در سولاردام تا سه برابر بیشتر از مایکروفر و تا 1.5 برابر بیشتر از مایکروویو است و همچنین با حفظ کیفیت مواد غذایی، مزه‌ی خوب غذا را نیز به ارمغان می‌آورد.

تفاوت سولاردام و مایکروویو

سولاردام یا مایکروویو؟ کدام را بخریم؟

تا حدودی با کاربرد‌های سولاردام و ماکروویو آشنا شدید، اما حال شاید این سوال برایتان ایجاد شود که کدام یک را تهیه کنید که برای شما بهینه باشد. یا ارزش خرید سولاردام چیست ؟

با توجه به نکاتی که راجع به کارایی و سرعت پخت غذا راجع به سولاردام گفتیم، بهتر است با پرداخت مبلغی بیشتر، برای تهیه‌ی سولاردام اقدام کنید؛ زیرا :

I. توانایی بیشتر در سولاردام، باعث می‌شود غذا زودتر و با کیفیت بهتر طبخ شود.

II. شما با تهیه‌ی سولاردام، در حقیقت ماکروویو هم خواهید داشت.

III. غذا‌هایی که به شکل آب‌دار لذیذ هستند، مثل ماهی و مرغ و .. در ماکروویو خشک می‌شوند ولی در سولاردام به دلیل وجود المنت‌ها حرارتی، به شکل صحیح و آبدار پخته می‌شوند.

IV. سولاردام هم توانایی پخت و هم توانایی گریل غذا از دو طرف را دارد.

 

 

این موارد و موارد جزئی دیگر، باعث این می‌شود که توصیه‌ی ما به شما تهیه‌ی سولاردام باشد، اما مسئله‌ی مهم دیگر قیمت آن است و اینکه هر برندی این دستگاه را ندارد.

سولاردام قیمت بیشتری از ماکروفر دارد. بنابراین اگر قصد دارید که به شکل حرفه‌ای آشپزی کنید و کلا به آشپزی به چشم یک حرفه نگاه می‌کنید، پیشنهادمان به شما سولاردام است.اما اگر قصد شما بیشتر صرفه‌جویی در زمان و راحتی در آشپزی است و می‌دانید زیاد هم قرار نیست از این دستگاه استفاده کنید، مایکروفر برای شما مناسب‌تر است.

نکات مهم هنگام خرید سولاردام چیستنکات مهم هنگام خرید سولاردام

پس از اینکه متوجه شدید که کاربرد‌ سولاردام چیست و چگونه می‌تواند با وجودش در آشپزخانه کمک‌حال شما باشد، برای خرید آن باید به یک سری نکات جانبی توجه داشته باشید.

اول از همه باید یک جای معین برای آن انتخاب کنید قبل از خرید دستگاه مورد نظر، ابعاد آن را چک کنید که در مکانی که برای آن در نظر گرفته‌اید، جا بشود.

نکته‌ی بعدی بحث توان سولاردام است، توان مصرفی سولاردام نشان دهنده‌ی قدرت آن است و هر چه این توان بیشتر باشد، غذا را سریع‌تر و با کیفیت بیشتری طبخ می‌کند.

وجود برنامه‌ی پخت در سولاردام برای شما می‌تواند مفید واقع شود، در حقیقت در پیش‌فرض این سولاردام‌ها میزان حرارت لازم و زمان لازم برای پخت غذا‌های متنوعی مانند پیتزا، پاستا، گوشت و … وجود دارد که شما به راحتی با زدن چند دکمه می‌توانید از این آپشن استفاده کنید.

یکی دیگر از امکانات جدید استفاده شده در سولاردام‌ها، وجود کانوکشن است، این تکنولوژی با وجود فن‌هایی در قسمت پشت دستگاه باعث می‌شود که حرارت به شکل یکنواخت تر در همه‌جای غذا پخش شده تا پخت یکنواخت در غذا صورت بگیرد.

عوامل دیگری مثل وجود گریل و اینورتر و .. می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشد و شما را در خرید آن بیشتر کمک کند.

 

مزایا و معایب سولاردام

تا به اینجا از مزایای سولاردام گفتیم و این که سولاردام چیست و چه کاربردی دارد که از محبوبیت خاصی برخودار است را بررسی کردیم. سولاردام این امکان را به شما می‌دهد که با رسیدن به یک روش جدیدی از پخت و پز، ضمن حفظ مواد مغذی درون غذا، طعم خوب غذا را نیز به همراه داشته باشید.

اما همواره مضرات امواج مایکروویو و سولاردام مورد بحث بوده است و این که این دستگاه چقدر بر روی سلامتی تاثیر دارد، همیشه عنوان شده است. در این باره باید بگوییم که امواج ماکروویو نسبت به امواجی مثل فرابنفش و فروسرخ و حتی بلوتوث، انرژی کمتری دارد بنابراین به خودی خود ضرر خاصی ندارد.

اما تجمع موج ممکن است گاها مشکلاتی را ایجاد بکند، به همین دلیل توصیه شده است که این دستگاه را در مکان‌های خفه‌ی آشپزخانه قرار ندهید. البته این برای زمانی است که بخواهید دفعات زیاد و مدت زمان زیادی از این دستگاه استفاده کنید. در کل می‌توانیم بگوییم ضرر‌های ماکروویو بیشتر چیزی نزدیک به شایعه است و حتی امواج وای فای می‌تواند تاثیر بیشتری بر روی شما داشته باشد.

تکلیف خرابی ماکرویوو یا سولاردام چیست؟ شما می‌توانید در صورت خرابی هر یک از لوازم خانگی خود از جمله ماکرویوو و سولاردام با متخصصان ابتکار سرویس تماس گرفته و یا از طریق وبسایت مجموعه ابتکار سرویس درخواست خود را مطرح نمایید تا در کمترین زمان و با  کمترین هزینه متخصصان مجموعه ابتکار سرویس دستگاه شما را در منزل و محل شما نصب، سرویس و یا تعمیر نمایند.

 

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید