کم مصرف ترین کولر گازی

با شروع فصل گرما و تابستان، سیستم‌های سرمایشی را می‌توان مهم‌ترین جز هر خانه و محیطی دانست. به طوری که نبود آن‌ها، زندگی را غیرممکن خواهدکرد. کولرهای گازی که دارای سرمایش بسیار مطلوبی می‌باشند، یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی دسته‌بندی می‌شوند. در این چند سال گذشته، شدت گرما به قدری بالا رفته که سرمایش خوب کولرهای گازی، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن‌ها شده‌است و در بسیاری از منازل استفاده می‌شود. از طرف دیگر استفاده از این کولرها، قطعاً سبب افزایش مصرف انرژی و بالاتر رفتن قبض‌های برق افراد خواهدشد؛ چرا که مصرف انرژی آن‌ها به نسبت کولرهای آبی، بیشتر می‌باشد و این موضوع تبدیل به یک‌ معضل برای خانواده‌ها شده‌است. شرکت‌های تولیدکننده کولرهای گازی با فهمیدن این مشکل، سعی در برطرف کردن آن کرده‌اند و این رقابت سبب شده تا امروزه دستگاه‌هایی را تولید کنند که کم مصرف ترین کولر گازی با بیشترین بازده باشند.

کم مصرف ترین کولر گازی

 

از این رو سعی کرده‌ایم در این مقاله شما را با ویژگی‌هایی که باعث شده مصرف کولرهای گازی کمتر شود آشنا کرده و‌چند مدل از این کولرها را به شما معرفی کنیم.

 

مقاله پیشنهادی : همه چیز درباره کولر گازی ایستاده ، مزایا و معایب

 

ویژگی‌های کم‌ مصرف ترین کولر گازی

میزان مصرف انرژی در تمام دستگاه‌های برقی، تبدیل به یک اولویت مهم شده و شرکت‌های تولیدکننده کولرهای گازی نیز با استفاده از سیستم‌های پیشرفته، سعی کرده‌اند تا مصرف دستگاه‌های تولیدی خود را کاهش دهند. این رقابت بین شرکت‌ها، به نفع مشتریان شده تا کولرهای گازی با کیفیت‌تر و راندمان بالاتر را با قیمت کمتر تهیه کنند. در این قسمت عواملی که سبب شده تا یک دستگاه به کم مصرف ترین کولر گازی تبدیل شود را معرفی کرده‌ایم.

  • نوع کمپرسور

همان طور که می‌دانید، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک‌ کولر گازی، کمپرسور یا موتور آن می‌باشد. کمپرسور‌ها انواع مختلفی دارند که شامل روتاری، پیستونی و اسکرول می‌باشند. در بین این سه مدل، کمپرسورهای روتاری کمترین مصرف را دارند. پس سعی کنید کولر گازی را تهیه کنید که کمپرسور آن از نوع روتاری باشد. اما این موضوع را در نظر بگیرید که این کمپرسور بیشتر برای مناطق معتدل مناسب است و در مناطق دیگر، راندمان آن کاهش می‌یابد. مثلاً برای مناطق گرمسیری مثل جنوب کشور، بهتر است از کمپرسورهای اسکرول یا پیستونی استفاده کنید. این کمپرسور‌ها توان بالاتر و در نتیجه مصرف بیشتری نیز دارند. پس انتخاب نوع کمپرسور با توجه به شرایط آب‌ و هوای محیطی، در مصرف کولر تاثیر مستقیمی دارد.

کم مصرف ترین کولر گازی

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر کولر گازی و اسپیلت

 

  • برد اینورتر

یکی‌ مهم‌ترین عواملی که سبب تولید کم مصرف ترین کولر گازی شده، کیت یا برد اینورتر بوده. قابلیتی که شرکت‌ها با استفاده  از آن، میزان مصرف انرژی دستگاه‌های خود را تا میزان قابل توجهی کاهش دادند. کولرهای گازی قدیمی، دارای موتورهای با دور ثابت بودند اما با استفاده از کیت‌های اینورتر، با تنظیم دور ‌موتور یا به عبارتی با تغییر سرعت کمپرسور، مصرف انرژی دستگاه‌ها کاهش می‌یابد. این تغییر سرعت، براساس دمای محیط و اندازه اتاق رخ می‌دهد که سبب تعییر ظرفیت کولر گازی می‌شود. به کمک این روش میزان ظرفیت کولر در زمان‌های متفاوت، تغییر کرده و بهینه‌ می‌شود تا از اتلاف آن جلوگیری شود. استفاده از این بردها، تحولی عظیم در میزان مصرف کولرهای گازی ایجاد کرد و سبب شده تا میزان مصرف برق دستگاه‌ها به شدت کاهش یابد.

کم مصرف ترین کولر گازی

  • گاز مبرد

در کولرهای گازی از مبرد‌های مختلفی استفاده می‌شود. در بین آن‌ها، مبردهای R410A بیشترین میزان تولید سرمایش را داشته که سبب می‌شوند بازده دستگاه بالا برود. با افزایش میزان خنک‌کنندگی کولرها، فشار کمتری به دستگاه آمده و باعث کاهش مصرف انرژی در آن‌ها می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این مبرد، عدم تاثیر منفی بر روی محیط زیست می‌باشد که از تخریب لایه ازون جلوگیری می‌کند. تمام این عوامل سبب شده تا در دستگاه‌هایی که در لیست کم مصرف ترین کولر گازی قرار می‌گیرند، همگی از این مبرد استفاده شود.

  • رده انرژی

برای نمایش میزان مصرف انرژی تمام دستگاه‌ها و لوازم جهان، از گرید‌هایی استفاده می‌شود که آن‌ها را با حروف انگلیسی نشان می‌هند. هرچه این حروف به سمت حرف A بروند، مصرف انرژی آن‌ها کاهش می‌یابد. کولرهای گازی نیز از این قائده مستثنی نیستند. پس برای انتخاب کولرهای گازی که کمترین میزان مصرف انرژی را داشته‌باشند، باید به رده انرژی آن‌ها دقت کنید و سعی کنید دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب انرژی A++ یا A+++ باشند.

 

مقاله پیشنهادی : نصب کولر گازی به چه صورت است؟ راهنمای کامل نصب کولر گازی

 

کم مصرف‌ترین کولرهای گازی

در این قسمت چند نمونه از کولرهای گازی کم‌ مصرف را که از قابلیت‌های بالا بهره‌مند هستند را معرفی کرده‌ایم.

  • کولر گازی اجنرال مدل ASGS30LFCA

یکی از بهترین و‌ پرفروش‌ترین کولرهای گازی در بین افراد، کولرهای اجنرال می‌باشد. موتور آن‌ها از نوع توشیبا ساخت کشور تایلند می‌باشد.

این مدل از کولرهای گازی دارای گرید انرژی A+++ می‌باشند که بالاترین رده انرژی است. همچنین در این کولر‌ها از کیت‌های اینورتر استفاده شده که با تغییر سرعت کمپرسور با توجه به دمای محیط، مصرف برق را در مقایسه با کولرهای گازی معمولی ۷۳٪ کاهش می‌دهد. این کولرها دارای ظرفیت ۳۰۰۰۰ بوده و برای محیط‌های ۱۰۰ متری مناسب می‌باشد.

کولر گازی اجنرال مدل ASGS30LFCA

  • کولر گازی ال‌جی مدل NP307SK3

شرکت ال‌جی نیز جز برندهایی که است که در زمینه کم مصرف ترین کولر گازی ، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شرکت در مدل NP307SK3، از کیت اینورتر استفاده کرده  که سبب شده جز کم مصرف‌ترین کولرهای گازی قرار بگیرد. استفاده از برد فول دی‌سی اینورتر سبب شده مصرف برق دستگاه تا ۸۳٪ کاهش یابد و گرید انرژی A+++ را به خود اختصاص دهد. از طرف دیگر تقویت برد مدار سبب شده تا در برابر افزایش ولتاژ ایمن شود و به طور کلی دوام سیستم ارتقا یابد.

کولر گازی ال‌جی مدل NP307SK3

نتیجه گیری

همان طور که متوجه شدید با استفاده از عوامل مختلفی، میزان مصرف برق کولرهای‌ گازی کنترل شده و دستگاه‌هایی روانه بازار می‌شوند که مصرف برق آن‌ها منطقی و به صرفه است. پس در هنگام خرید به عوامل گفته‌شده دقت کنید و سعی در انتخاب مدل‌هایی داشته‌باشید که گرید انرژی بالا، کمپرسور متناسب ‌با محیط، گاز‌مبرد مناسب و از کیت‌های اینورتر در ساخته آن‌ها استفاده شده‌باشد.

همچنین در صورت نصب، سرویس و یا تعمیر کولر گازی خود می‌توانید با ابتکار سرویس تماس گرفته یا از طریق صفحه تماس با ما درخواست خود را مطرح نمایید تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان برای خدمت رسانی در محل شما حاضر شوند. دیگر نیاز نیست لوازم خود را جابجا کرده تا تعمیر نمایید. این مجموعه با ارائه خدمات در محل شما و استفاده از قطعات اصلی و اورجینال سعی در ایجاد راحتی و اطمینان خاطر برای شما دارد.

 

مقاله پیشنهادی : عیب‌یابی و تعمیر برد کولر گازی

 

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید