کولر گازی ایستاده

گرمای شدید هوا در این چند سال گذشته سبب شده تا زندگی بدون سیستم‌های سرمایشی، تقریبا غیرممکن شود. افراد با توجه به شرایط محیطی، متراژ فضا، نوع کاربری محیط و… نوع کولر خود را انتخاب می‌کنند. کولرهای گازی یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی است که از محبوبیت بسیاری بین افراد برخوردار است. کولرهای گازی نیز انواع مختلفی دارد. یکی از سبک‌های آن‌ها کولر گازی ایستاده می‌باشد. متاسفانه تمام افراد با آن‌ها و نوع کاربری‌شان آشنا نیستند. شاید برای خیلی‌ها این سوال مطرح شود که فرق این دستگاه‌ها با کولرهای گازی دیواری چیست؟ مصرف برق این دو کولر چه فرقی با یکدیگر دارند؟ قیمت کدام یک به صرفه‌تر است؟ کولر گازی ایستاده برای منازل مناسب‌تر است یا دیواری؟ آیا مدل‌های ایستاده نیز قابلیت گرمایشی دارند؟

امروز در این مقاله می‌خواهیم‌ به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده

قبل از مقایسه این مدل از کولر‌های گازی با نوع دیواری، بهتر است با آن‌ها بیشتر آشنا شویم. کولرهای ایستاده نوعی از کولرهای گازی هستند که فقط شکل ظاهری آن‌ها با نوع دیواری متفاوت است. این سبک از کولرهای گازی نیز قابلیت تولید گرما در فصل زمستان را دارند. ابعاد این کولرهای گازی بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری را در محیط اشغال می‌کنند. ظرفیت و میزان سرما و‌گرمایی که کولر گازی ایستاده تولید می‌کنند بسیار بیشتر از نیاز یک خانه می‌باشد. معمولا ظرفیت این کولرها بین ۳۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ می‌باشد. این توان بسیار بالا بوده و از این رو معمولا از کولرهای ایستاده برای تالارهای عروسی، مساجد، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و محیط‌های بزرگ استفاده می‌کنند. البته کولرهای در ظرفیت و ابعاد کوچک‌تر نیز به صورت ایستاده تولید می‌شوند که به آن‌ها پرتابل گویند.

 

مقاله پیشنهادی : نصب کولر گازی به چه صورت است؟ راهنمای کامل نصب کولر گازی

این کولرها به دو صورت اینورتر و معمولی تولید می‌شوند که تفاوت آن‌ها در میزان‌ مصرف انرژی آن‌ها می‌باشد. کولرهای با قابیلت اینورتر از مصرف کمتری برخوردار است و در مصرف انرژی به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی می‌کنند.

شباهت کولرهای گازی ایستاده و دیواری

خیلی از افراد تصور می‌کنند که کولر گازی ایستاده ، فقط از یک بخش داخلی تشکیل شده‌اند و یونیت خارجی ندارند و به راحتی می‌توانند آن‌ها در محیط جا به جا کنند. در صورتی که این یک باور غلط است و این‌ سبک از‌کولرهای گازی نیز مانند کولرهای دیواری، از دو‌ بخش تشکیل شده‌اند که باید بخش بیرونی آن‌ها را نیز مانند سبک‌ دیواری در فاصله‌ای نصب کنید که در راندمان و عملکرد کولر، مشکلی ایجاد نکند.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر کولر گازی و اسپیلت

 

سیستم کارکرد و عملکرد هر دو سبک کاملا یکسان می‌باشد و سیستم کمپرسور مشترکی دارند.

کولر گازی ایستاده

تفاوت کولرهای گازی ایستاده و دیواری

همان‌طور که اشاره کردیم، اولین تفاوتی که بین این دو سبک از‌کولرهای گازی مشخص است، ابعاد آن‌ها است. اختلاف زیاد بین ظرفیت‌های نوع ایستاده با زمینی را می‌توان دومین تفاوت آن‌ها دانست. به علت ظرفیت زیاد کولرهای ایستاده، لازم است تا از کمپرسور و تجهیزات با ابعاد بزرگ‌تری استفاده شود. همین عامل سبب می‌شود تا ابعاد آن‌ها نیز بزرگ‌تر شود. این ابعاد و وزن بالا باعث شده تا دیوارها تحمل نصب آن‌ها را نداشته‌باشند و از این رو آن‌ها را به صورت ایستاده تولید کنند.

ظرفیت بالای آن‌ها باعث می‌شود تا نوع کاربری آن‌ها با سبک دیواری متفاوت شود. بدین صورت که برای منازل از کولرهای دیواری و محیط‌های بزرگ و اجتماعی از کولر گازی ایستاده استفاده می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی : عیب‌یابی و تعمیر برد کولر گازی

 

مزایای استفاده از اسپیلت‌ها ایستادهکولر گازی ایستاده

کولر‌های گازی ایستاده مزایایی دارند که سبب استفاده از آن‌ها شده. از جمله اولین و‌مهم‌ترین مزیت آن‌ها ظرفیت و توان سرمایش و گرمایش بالای آن‌ها می‌باشد. از دیگر قابلیت‌های آن‌ها وجود انواع فیلتر‌های تصفیه هوا و یون‌زدایی می‌باشد. دیگر فاکتور مهم و تاثیرگذار اسپیلت‌های ایستاده، قابلیت تولید باد گرم و سرد در هر چهار جهت می‌باشد. استفاده از کمپرسورهای متنوع اسکرال، روتاری و پیستونی ویژگی مهم دیگر آن‌ها است. ویژگی دیگری که در کولر گازی ایستاده وجود دارد، دمپر تنگ‌تر آن‌ها است. این عامل باعث می‌شود تا پرتاب هوای خنک در آن‌ها بسیار زیاد شود تا افرادی که در فاصله‌های دور از دستگاه قرار دارند، خنکی را احساس کنند.

مصرف کدام کولر گازی بیشتر است؟

قائدتاً برای خنک کردن یک فضای ۵۰۰ متری، به نسبت یک محیط ۱۰۰ متری، به انرژی بیشتری نیاز است. در نتیجه این یک امر بدیهی است که مصرف کولرهای ایستاده بیشتر باشد. اما این را در نظر بگیرید که برای خنک کردن یک محیط ۵۰۰ متری، به چندین کولر دیواری نیاز می‌باشد که در مجموع مصرف آن‌ها بیشتر از یک کولر ایستاده خواهدشد. با این توضیحات به این نتیجه می‌رسیم که مصرف بالای اسپیلت‌های ایستاده مقرون به صرفه می‌باشد. اما حتما به این نکته دقت کنید که از کولرهای با گرید انرژی A استفاده کنید.

صدای فن کولر گازی ایستاده

به غیر از ابعاد و ظرفیت بسیار بالای اسپیلت‌های ایستاده که آن‌ها را برای مصرف خانگی نامناسب می‌کنند، صدای زیاد فن آن‌ها نیز عامل دیگری می‌باشد. این صدای بلند در محیط‌های تجاری و بزرگ خیلی به گوش نمی‌رسند اما در محیط‌های منزل، به شدت آزاردهنده خواهندبود. این عوامل سبب شده تا این کولرها اصلاً برای استفاده مسکونی مناسب نباشند.

نکات قابل توجه هنگام نصب اسپیلت‌های ایستاده

معمولا کولر‌های ایستاده قدیمی که از ظرفیت‌های بالا برخوردارند، از برق‌های سه فاز ۳۸۰ ولت و آن‌هایی که ظرفیت پایینی دارند از برق تک فاز ۲۲۰ ولت استفاده می‌کنند اما با پیشرفت تکنولوژی، اسپیلت‌های ایستاده به صورت تک فاز و اینورتر تولید می‌شوند.

کمپرسور کولر گازی ایستاده، در حین کار گرمای زیادی تولید می‌کنند. به همین دلیل لازم است تا آن‌ها را در بیرون و‌مکانی مناسب نصب کنید تا گرمای آن‌ها وارد محیط نشود.

 

مقاله پیشنهادی : علت برفک زدن یا یخ زدن کولر گازی در تابستان و زمستان

 

سخن آخر

بعد از خواندن این‌ مقاله به طور کامل با کولر گازی ایستاده آشنا شده‌اید و تمامی مزایا و معایب آن را شناخته‌اید. حال به راحتی می‌توانید با مقایسه آن‌ها با کولرهای گازی دیواری، انتخاب بهتری داشته و دستگاهی که‌برای محیط مورد نظرتان مناسب‌تر باشد را خریداری کنید. اما ممکن است که دستگاه شما خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشید. هیچ نگران نباشید. متخصصان مجموعه ابتکار سرویس در کنار شما هستند. این مجموعه با سابقه طولانی در تعمیر کولرهای گازی و انواع لوازم خانگی تعمیری با کیفیت و مناسب را در محل شما انجام می‌دهد.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید