طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش : ماشین ظرفشویی بوش یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای دنیا می‌باشد که در کشور ما هم پر طرفدار است. از مزیت‌های ماشین ظرفشویی بوش، این نکته می‌باشد که مصرف آب و برق آن به نسبت کم است. یعنی استفاده از آن به نسبت شست‌ و شوی دستی، قطعا راه بهتر و با صرفه اقصادی بیشتری است و وجود برنامه‌های مهندسی شده که درون کامپیوتر دستگاه نوشته شده است، باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می‌شود.

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

این دستگاه بخاطر برنامه‌های متنوع شست و شو و امکانات متعدد با پیچیدگی‌هایی رو به رو است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این پیچیدگی‌ها آشنا کنیم و طرز کار ماشین ظرفشویی بوش را به شما آموزش دهیم.

 

 

از چه مواد شوینده‌ای می‌توان در ماشین ظرفشویی بوش استفاده کرد‌؟

برای استفاده از ماشین ظرف شویی بوش می‌توانید هم از پودر و هم از قرص‌هایی که مخصوص ماشین ظرف‌شویی هستند و در بازار موجود می‌باشد استفاده کنید و آگاه باشید که ماشین ظرفشویی بوش با هر نوع شوینده‌ای سازگاری دارد.

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

نکته‌ای که باید در استفاده از شوینده به آن دقت داشته باشید این است که حتما محصول را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید؛ چرا که وجود نسخه‌های تقلبی این شوینده‌ها در بازار موجود است که در صورت استفاده ممکن است در دراز مدت بر روی ساختار درونی دستگاه شما تاثیر منفی بگذارد.

 

 

هشدارهای ایمنی در کار با ماشین ظرفشویی بوش

در این قسمت مقاله برای شما توضیح می‌دهیم که چه مواردی و چه نکاتی در دفترچه راهنما فارسی ماشین ظرفشویی بوش آلمان آمده است و شما حتما باید به آن توجه کنید.

  • ظرفیت هر ماشین ظرفشویی در دفترچه راهنما آن مشخص شده است؛ با دقت به این مورد، به یاد داشته باشید که نباید بیش از گنجایش دستگاه از آن استفاده کرد.
  • اگر در ظرف شما پس مانده‌های غذایی بزرگ وجود دارد، حتما آن‌ها را بردارید؛ اما لازم نیست که ظرف را آبکشی کنید.
  • ماشین ظرفشویی‌هایی که تمام اتوماتیک هستند، نیاز دارند که به صورت دوره‌ای سرویس شوند. همچنین بعد از هر 5 بار استفاده از دستگاه، فیلتر آن را چک کنید و در صورت نیاز فیلتر را تعویض نمایید.
  • جرمگیری ماشین ظرفشویی خود را هرگز فراموش نکنید. جرمگیری مانع کاهش عملکرد دستگاه می‌شود و عمر دستگاه را بالا می‌برد. در ماشین ظرفشویی بوش لازم است هر 3 الی 4 ماه یک بار آن را جرمگیری کنید.
  • برای قرار دادن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی حتما باید به این نکته توجه کرد که تمام ردیف‌های دستگاه را پر کنید تا از انرژی و آب بهینه و حداکثری استفاده شود.(می‌توانید تمام ظرف‌های یک روز خود را جمع کرده و آخر شب ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید)
  • ظروفی که دارای اندازه بسیار کوچک هستند را در داخل ماشین ظرفشویی بوش قرار ندهید. چرا که خطر بیرون افتادن آن‌ها از سبد دستگاه وجود دارد که باعث آسیب دیدن ماشین ظرفشویی شما می‌شود.
  • بعضی از ظروف مثل کاسه، تو گود یا قوس دار هستند؛ باید آن‌ها را در جهت مایل گذاشت تا از تجمع آب در داخل آن‌ها جلوگیری شود. باقی ماندن آب روی ظروف باعث لک شدن ظرف‌ها می‌شود.

⇐ نکته قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی

برای قرار دادن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی بوش به این نکته توجه کنید که آن را به صورت ثابت قرار دهید (به طوری که اگر ضربه کمی به بدنه دستگاه وارد شود ظرف‌‌ها لغزش پیدا نکنند) تا دچار واژگونی نشوند. همچنین دهانه ظروف را به سمت پایین قرار دهید.

این‌ها نکات به نظر ساده‌ای هستند که رعایت کردن آن‌ها بسیار ضروری است و پیش از بررسی طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش، واجب است که به آن‌ها اهمیت دهید.

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

در ادامه به نحوه کار با ماشین لباسشویی بوش خواهیم پرداخت.

 

 

راهنمای نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی بوش

نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی بوش یک امر تخصصی است که هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید. همچنین برای برخورداری از گارانتی و ضمانت نامه‌های دستگاه هم نیاز است تا این موارد را به تعمیرکار ماشین ظرفشویی بوش بسپارید. در ادامه به بررسی نکات مهم و ضروری در نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی بوش می‌پردازیم. شما در صورت نیاز می‌توانید از این راهنما در منزل بهره ببرید.

نحوه تنظیم سختی آب

یکی از نکات مهم در طرز استفاده از ماشین ظرف شویی بوش تنظیم سختی آب است. سختی آب باعث ایجاد خط و خش روی ظروف می‌شود. اگر دوست ندارید که بر روی ظروف شما خط و خش بیوفتد به مراحل نحوه تنظیم سختی آب توجه کنید.

در قدم اول باید به وسیله کاغذ سختی سنج، سختی آب را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید در شهر‌ها و منطق مختلف سختی آب متفاوت است. حالا به ترتیب مراحل زیر را اجرا کنید.

ظرفشویی بوش خود را روشن نمایید.

دکمه پروگرم A و دکمه استارت 9 را با هم فشار دهید تا نمایشگر ال ای دی علامت اختصاری H:0 را نمایش دهد. بعد از نمایان شدن این علامت، دکمه ها را رها کنید. در این هنگام نمایشگر، سختی آب را به شما نشان خواهد داد.

حال سختی آب منطقه خود که به دست آورده بودید را بر روی ماشین ظرفشویی بوش تنظیم نمایید. با دکمه پروگرم یا C سختی خود را تنظیم کنید.

حالا باید سختی تنظیم شده را ذخیره کنید. ( برای این کار دکمه استارت یا 9 را فشار دهید)

اگر موفق به تنظیم سختی آب منطقه خود در ماشین ظرفشویی بوش نشده‌اید، دستگاه را خاموش و روشن کرده و دوباره مراحل را تکرار کنید.

 

خدمات پیشنهادی : تعمیر ماشین ظرفشویی

 

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش

قدم بعدی در طرز استفاده از ماشین لباسشویی بوش که بسیار هم مهم است، نحوه تمیز کردن فیلتر دستگاه می‌باشد. هزینه این دستگاه بالا است پس شما باید در مراقبت از آن کوشا باشید. لازم است تا شما بعد از هر 6 بار شست و شو نسبت به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرف شویی خود اقدام نمایید. برای این کار باید مراحل زیر طی شود:

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

در مرحله اول، فیلتر ماشین ظرفشویی بوش را خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود. سپس توری را بالا بکشید تا خارج شود. فیلتر استوانه‌ای را در مسیر شیر آب در سینک خود قرار دهید. در این هنگام آب باید به راحتی از آن عبور کند. در غیر این صورت؛ گرفتگی دارد و باید برای رفع آن، با یک جسم مانند مسواک نرم آن را بشویید. در قدم بعدی باید دوش بالا و پایین را خارج کرده و حفرات روی آن چک نمایید تا گرفتگی نداشته باشد. هنگامی که فیلترها را از دستگاه خارج کردید، در کف دستگاه، اضافاتی را خواهید دید که به پروانه پمپ تخلیه گیر کرده‌اند و یا در زیر آن جمع شده‌اند. لازم است تا آن‌ها را نیز خارج کنید.

حال برای این که آشنایی کامل با طرز استفاده از ماشین لباسشویی بوش را داشته باشید کلمه‌های روی پنل دستگاه را معرفی خواهیم کرد.

دکمه های روی پنل ظرفشویی بوش

  • Power

این دکمه، مانند تمامی دکمه پاور‌های برقی، برای روشن و خاموش کردن دستگاه می‌باشد.

  • Programs

انتخاب برنامه‌های مورد نظر، با فشار دادن این دکمه میسر می‌شود

  • Display

نمایشگر ماشین ظرفشویی می‌باشد. در این نمایشگر دستگاه به شما اطلاع می‌دهد که نمک ظرفشویی و یا مایع جلا دهنده به اتمام رسیده و باید مجددا شارژ شود. همچنین شما می‌توانید از طریق نمایشگر ورود آب به ماشین ظرف شویی را چک کنید.

  • Start

این دکمه عملکرد شروع یا متوقف کردن برنامه شست و شو در ماشین ظرفشویی بوش را کنترل می‌کند

  • Extra Options

همانطور که از اسم این دکمه نیز پیداست، دسترسی به آپشن‌های اضافه‌ی دستگاه، با این دکمه میسر خواهد شد. که برای شناخت آن‌ها، پیشنهاد می‌کنیم دفترچه‌ی راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه نمایید

  • Timer Setting

از این دکمه برای تنظیم کردن زمان برنامه شست و شو درون دستگاه استفاده می‌شود

 

 

امکانات ماشین ظرفشویی بوش

شناخت امکانات دستگاه، می‌تواند ما را در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش، راهنمایی کند. همچنین با شناخت این موارد، می‌توانیم به بهترین نحو ممکن از آپشن‌های دستگاه بهره ببریم.

  • این دستگاه دارای سیستم شستشوی اتوماتیک در دمای 45-65 درجه می‌باشد.
  • ماشین ظرفشویی بوش دارای خشک کن اضافه مجهز به موتور EcoSilence Drive می‌باشد.
  • سیستم هیدرولیک( ActiveWater) از دیگر امکانات این دستگاه است.
  • ماشین ظرفشویی بوش مجهز به سیستم شست و شو با سرعت متغیر (VarioSpeed) می‌باشد.
  • قابلیت شروع برنامه با تاخیر، از دیگر امکانات این دستگاه می‌باشد که تا 24 ساعت نیز، قابل برنامه‌ریزی می‌باشد.( برای افراد شاغل بسیار مناسب است.)
  • ماشین ظرفشویی بوش دارای سنسوری برای تشخیص مقدار ظرف‌ها (LoadSensor) می‌باشد.
  • نمودار مصرف انرژی این دستگاه، گرید A+ را کسب کرده است که نشان دهنده اقتصادی بودن آن در مصرف انرژی است.

استفاده از ماشین ظرف شویی

امکانات زیاد دیگر این دستگاه، باعث شده تا کار با آن و استفاده از تمامی آپشن‌ها کمی سخت به نظر برسد و لازم باشد که شخصی شما را در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش، راهنمایی کند؛ آسان‌ترین کار برای حل این مشکل است که با مشاورین آنلاین و در دسترس گروه ابتکار سرویس، ارتباط برقرار کنید.

الگوی بهترین استفاده

پس از بررسی‌های اجمالی طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش، قصد داریم یک الگوی استفاده‌ی خوب در این برند محبوب را خدمت شما ارائه دهیم.

بعد از نوش جان کردن صبحانه، ظروف کثیف شده در این وعده را درون دستگاه، به خوبی بچینید و دستگاه را روی برنامه‌ی شست و شوی اولیه قرار داده و بدون استفاده از ماده شوینده، دستگاه را روشن کنید.

سپس، بعد از وعده‌ی ناهار نیز همین کار را عینا تکرار کنید.

پس از وعده‌ی آخر، نوبت شستن کامل ظروف است. تمامی ظروف کثیف را به شکل کاملا صحیح و طبق نکاتی که گفته بودیم، درون ماشین بچینید و با مایع شوینده‌ای که برای خود در نظر گرفته‌اید، به جنگ آلودگی‌های روی ظروف بروید.

با استفاده از این روش، بیشترین بازده را از دستگاه خود دریافت خواهید کرد؛ چرا که همانطور که قبلا هم گفتیم، مصرف برق این دستگاه خیلی پایین می‌باشد و با این الگوی‌ استفاده، میزان انرژی زیادی نیز مصرف نمی‌شود.

استفاده از ماشین ظرف شویی

نحوه ریست کردن

یکی از موارد مهم در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش طریقه ریست کردن آن می‌باشد، چرا که بسیاری از ایرادات جزئی، با این کار حل می‌شود. پس لازم است نحوه‌ی ریست کردن دستگاه را به خوبی بلد باشید.

در بیشتر مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی بوش، روی پنل کاربری یک دکمه ریست تعبیه شده است. می‌توانید برای ریست کردن دستگاه این دکمه را فشار دهید. در برخی مدل‌ها آن را چند ثانیه باید نگه دارید.

در صورت که دستگاه شما دکمه ریست ندارد، اول با استفاده از دکمه پاور دستگاه خود را خاموش کنید. دوشاخه دستگاه را از برق کشیده و در این مرحله باید چند دقیقه به دستگاه فرصت دهید. این زمان می‌تواند 1 تا 15 دقیقه طول بکشد. سپس دوشاخه را به برق بزنید و پس از حدود 30 ثانیه آن را روشن کنید.

 

 

در صورتی که با این کار‌ها نیز دستگاه شما ریست نشد، یا باید به دفترچه‌ی راهنمای دستگاه مراجعه کرده و یا از یک نیرو‌ی بلد کار در این زمینه کمک بگیرید. چرا که ممکن است دستگاه شما روش به خصوص خودش را داشته باشد.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی ابتکار سرویس

بعد از تمام شدن گارانتی، ظرفشویی شما دیگر شامل خدمات پس از فروش رایگان نمی‌باشد. پس شما برای رفع مشکلات احتمالی ماشین ظرفشویی خود به یک تیم قوی و متخصص نیاز دارد.

گروه مجرب ابتکار سرویس با در دست داشتن برترین تکنسین‌ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای هرگونه خدمات ماشین ظرفشویی از قبیل سرویس، تعمیر، تعویض قطعات و…، می‌توانید روی تجربه و تخصص این گروه حساب کنید. همچنین شما می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین آنلاین این گروه پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات جزئی خود را دریافت کنید. و درمورد طرز استفاده از ماشین لباسشویی راهنمایی کامل دریافت نمایید.

نوشته‌های تازه

شاید این مقاله ها را بپسندید

Comments

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی | تعمیرات یخچال و فریزرماشین لباسشوییماشین ظرفشوییفر و مایکروفرپکیج دیواری آبگرمکنکولر گازی و اسپیلت

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

برند خدماتی ابتکار سرویس ارائه خدمات به مخاطبین خود بصورت آنلاین را آغاز کرده و در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات سرویس وسایل برقی و غیر برقی در منازل و ادارات می باشد. ابتکار سرویس با بهره گیری از منابع انسانی متخصص در حوزه تعمیرات وسایل با مزیت مشتری مداری از حیث مالی و زمانی پیوسته در حال بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه خود جهت برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای شما مخاطبین عزیز می باشد.

تماس مستقیم : 02144624589

فرم درخواست تعمیر

به زودی کارشناسان ما با شما تماس خوهند گرفت
خطا.اطلاعات به درستی وارد نشده است.لطفا مجددا بررسی کنید